Menu

Kontingentopkrævning for foråret 2023

image
Ravnen
05. februar 2023 kl. 09:03
Kontingentopkrævning sker den 1 februar 2023
Kære medlem.
Vi er meget glade for at du er medlem i Nykøbing FC og vi ser naturligvis helst ikke, at du forlader os.
Men i tilfælde af, at du gør, så skal du huske, at melde dig ud skriftligt via vores udmeldelsesformular.
Den 1 februar er det atter tid til den halvårlige betaling af kontingent. Alle medlemmer er tilmeldt med sit betalingskort, således at hver gang der er betaling af kontingent, så trækkes det automatisk på ens tilmeldte kort.
Tidsplan for opkrævning i 1. halvår (hvis alt kører som det skal):
  • 22./23. januar bliver der sendt en notifikationsmail ud
  • 1. februar bliver opkrævningen udsendt
  • 9. februar er der betalingsdag
Pr. definition ved vi, at der kommer nogle udmeldelser, når det går op for spillere og forældre til spillere, at det er tid til kontingentbetaling. Typisk er årsagen den, at man allerede er stoppet med at gå til fodbold.
Der udsendes snarest en notifikations e-mail med en besked om, at vi trækker beløbet den 1. februar. 
Notifikationen kan godt finde på at putte sig over i ens spamfilter/uønsket post. Husk i den forbindelse, at man selv er forpligtet til at være opmærksom på det.
Desværre oplever vi, at nogle tror, at man bare kan stoppe med at gå til fodbold, uden at foretage sig andet end at meddele sit stop til træneren eller den holdansvarlige.  Det er ikke tilfældet. Man skal opsige sit medlemskab skriftligt i vores formular, før end opsigelsen er registreret.
Der er også seniorhold der stopper eller går i opløsning, hvor spillere tror, at man så ikke opkræves kontingent. Et medlemskab er naturligvis individuelt og ikke afhængigt af hvilket hold man spiller på eller har spillet på. Lukker et hold ned, så er man fortsat selv ansvarlig for at foretage sin egen skriftlige udmeldelse i vores udmeldelsesformular.
Et medlemskab i Nykøbing FC, er det samme som at have et medlemskab i et fitnesscenter eller have et abonnement hos et teleselskab. De steder skal man også opsige sit medlemskab eller sit abonnement. Gør man ikke det, så trækkes man automatisk også i betaling for den næste periode eller modtager en faktura til betaling.
Såfremt det ikke lykkes vores betalingssystem, at trække beløbet på det tilmeldte betalingskort - og du ikke ønsker at være aktiv i klubben, så kommer du i restance med det skyldige kontingent, når/hvis du ikke har udmeldt dig i vores formular senest den 31. januar. Det vil få den betydning, at såfremt du skifter klub, så kan du ikke få overflyttet dit spillercertifikat til din nye klub, før end du har betalt din restance.
Ovenstående oplever vi til tider en manglende forståelse for, fordi spillere eller forældre til spillere tror, at det er anderledes i en fodboldklub. Til det er der bare at sige, at det er ikke tilfældet. Det er alene et medlems eget ansvar, at sørge for at overholde de af klubben fastsatte abonnementsbetingelser.
Dermed kan du risikere, såfremt du ikke overholder gældende regler, at skulle betale for en kontingentperiode, selvom du ikke skal spiller i klubben længere.
Hvad hvis jeg er langtidsskadet? Skal jeg så melde mig ud?
I tilfælde af, at du er langtidsskadet og dermed ikke kommer til at spille i den kommende kontingentperiode, men dog har planer om, at returnere til dit hold når du er skadesfri, så kan du få sat dit medlemskab i bero, således at der ikke trækkes på dit kort. Dog skal du kontakte os herfor på e-mail: kontingent@nykobingfc.dk
Hvad hvis jeg skal på udveksling/udlandsophold? Skal jeg så melde mig ud?
I tilfælde af, at du skal ud at rejse, på udveksling, på efterskole (kun sommer) eller lignende - og dermed ikke kommer til at spille i den kommende kontingentperiode, men dog har planer om, at returnere til dit hold når du er retur igen, så kan du få sat dit medlemskab i bero, således at der ikke trækkes på dit kort. Dog skal du kontakte os herfor på e-mail: kontingent@nykobingfc.dk
Hvad hvis jeg har fået nyt betalingskort?
I tilfælde af, at det ikke er muligt for vores betalingspartner, at trække kontingentet på dit betalingskort, så sendes der i stedet en e-mail med et betalingslink i, der skal åbnes. Herfra skal du så tilmelde dine nye kortoplysninger. Tjek, som også nævnt længere oppe, eventuelt dit spamfilter/uønsket post, da den har det med at lægge sig derover i.
Typiske årsager til at det ikke lykkes systemet at trække beløbet er:
  • Udløbet kort
  • Mistet/tabt kort
  • Stjålet kort
  • Manglende dækning på kort
  • Frameldt kort (dog kun i få tilfælde, at man selv - helt bevidst - har frameldt sig ordningen via sin DBU-profil)
Uanset årsag, så sendes der i stedet en betalingsmail med et betalingslink i. Husk at tjekke spamfilter/uønsket post.
Uanset årsag, har vi adgang til at se disse årsager, således vi kan forklare dig hvorfor.
Når betalingsfristen overskrides, så spærres man automatisk for brug på holdkort - og man modtager en betalingspåmindelse via e-mail.
Vi har forud for dette, valgt at sætte fokus på ovenstående, da vi desværre ofte bruger alt for mange ressourcer og urimelig meget tid på at administrere og korrespondere med medlemmer, der ikke udviser forståelse for de gældende regler.
Vores udmeldelsesformular finder man her
Vores opdaterede kontingenttakster for 2023 finder man her
Spørgsmål omkring kontingent og betaling kan rettes til den kontingentansvarlige på: kontingent@nykobingfc.dk
;
;
NykobingFC.dk bruger cookies for at kunne give dig den absolut bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies, der er beskrevet i vores cookiepolitik.
Læs mere!
Luk